Hoognodige update - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Ellen Koning - WaarBenJij.nu Hoognodige update - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Ellen Koning - WaarBenJij.nu

Hoognodige update

Door: ellenkoning

Blijf op de hoogte en volg Ellen

08 December 2010 | Argentinië, Buenos Aires

Hola chicos!!
Aangezien ik al een tijdje in mijn hoofd had dat ik al lang geen reisverslag meer had geplaatst en mijn 'schoonmoeder' me er tactisch aan hielp herinneren dat het hoog tijd werd... Hier issie!!

Inmiddels is mijn laatste maand in Argentinie aangebroken... Enerzijds voelt dat als nog een zee van tijd om te genieten, anderzijds heb ik nog maar dik een week alleen, want dan komt Joep al! Samen (en later ook met mijn ouders) gaan we natuurlijk ook nog vanalles beleven en ik leef er zelfs enorm naar toe... Maar dan begint er wel een ander 'Argentinie-tijdperk'!
Vorige week en deze week heb ik Spaanse privelessen genomen, om wat efficienter met mijn tijd om te gaan. Vier uur per dag (of zelfs 5 uur per dag in weken waarin er een dag vrij was) slokt toch een enorm deel van m'n dag op, en ik wilde meer van de stad zien en voornamelijk meer dansen!! Deze en volgende week heb ik twee privelessen tango per dag, nu kan het nog!! Samen met Jo ga ik ook regelmatig naar milonga's (voornamelijk 'La Catedral', een waanzinnig sfeervolle milonga, ik zal proberen zo snel mogelijk foto's te plaatsen op ofwel deze site, ofwel facebook). Ook dat is nu wat makkelijker, aangezien ik niet 's ochtends vroeg in de Spaanse klas hoef te zitten (de privelessen beginnen pas in de middag)! ... Evaluerend ben ik eigenlijk steeds meer aan het genieten van de 'ongezonde' dingen hier: veel uit eten, drankje hier en daar, facturas (zoete broodjes) tussendoor... En het vele rondlopen door de stad is niet genoeg om het te compenseren... Estoy engordando (ik ben dikker aan het worden)!! Ik heb al met mezelf afgesproken dat ik in Nederland meteen ga stoppen met snacken en zoveel mogelijk ga bewegen!!
Ohja, afgelopen donderdag ben ik naar 'Spanglish' geweest en er is een goede kans dat ik morgen weer ga. Spanglish is een soort uitwisseling tussen Argentijnen en Engels-sprekende buitenlanders om elkaars taal te oefenen. In een soort speeddate-setting (in een bar/restaurant) zit je steeds 10 minuten te praten met een Argentijn; 5 minuten in Spaans en 5 minuten in Engels, om vervolgens door te schuiven naar een andere tafel, erg leuk en goed om Spaans te oefenen! De Argentijnen vonden dat ik goed Spaans sprak voor iemand die hier 2 maanden is, maar ik denk dat dat meer gebaseerd is op de Argentijnse vleierij dan op waarheid... Maar goed, ik kan me uitdrukken en ze schijnen me te begrijpen dus daar ben ik erg blij mee!!
Vandaag is weer eens een vrije dag (van zowel school als tango) vanwege 'maagdendag'. De regering schijnt de Argentijnen graag te betalen voor vrije dagen, zodat zij op de vrije dagen weer geld gaan uitgeven, wat de economie zou moeten helpen... Om die reden heb ik vanmiddag met Jo lekker rondgelopen in drie parken, het is heerlijk weer vandaag (26 graden en een briesje en geen wolkje aan de lucht): Jardin Japones, Parque 3 de Febrero en de rozentuin... heerlijk, het voelt als een zondag! Vanavond ga ik opnieuw naar La Cabrera (vleesrestaurant waar ik me de vorige keer tonnetje rond heb gegeten), om de verjaardag van Jo te vieren... Dit keer gaan we denk ik wel een gerecht delen (sorry Eef, de vorige keer zag ik je berichtje te laat ;-) ) want daarna willen we nog gaan dansen in La Catedral!

  • 09 December 2010 - 07:54

    Dominique:

    Hoi Ellen,

    Wat leuk om over je avonturen in BA te horen. Vandaag is bij PsyQ ook je kaart aangekomen. Superleuk. De kaart hangt natuurlijk al op. :-)
    Geniet nog van de komende tijd.

    Groetjes Dominique

  • 09 December 2010 - 07:55

    Joyce:

    Jaloers!!!!
    Geniet er nog maar lekker van. Een maand is ook nog kei-lang!
    Groetjes uit Roermond

  • 09 December 2010 - 08:11

    Elona:

    Heeey Ellen,

    het eerste wat ik zie als ik de site open, is het zonnetje met een 29 ernaast...hier is het ergens onder de nul en het is echt heeel koud!
    Maar goed, nog een maand, dat is nog kei lang! En veeel leuker met Joep en je ouders erbij! Nou, succes met je lessen (taal en dans) en geniet er nog nou nog maar lekker van en bedenk je pas in NL wat je hier gaat doen! Lekker met je koppie daar blijven! :-)

    Kus xxx Elona

    PS: ik zal de meiden en Dorris vanavond de groeten van je doen, ok?!

  • 09 December 2010 - 09:28

    José :

    Als ik je reisverslag open zie ik "met een gerust hart de piste af" Dan komt bij mij dat fijne vakantie gevoel, even er helemaal tussen uit, wel niet in een teperatuur van 29 graden maar wel lekker met mijn hoogd in de wind. De kop leeg maken, samen met Jos Loes en Frank, zoals je ziet niet helemaal compleet. Ik zie dat je enorm aan het genieten bent, tijd te kort komt en nog heel veel leuke, spannende, niet eetbare gebeurtenissen zult beleven binnen nu en drie weken. Heel veel plezier en zie je graag weer op de Reysenbeck verschijnen. xxxx van ons allemaal, Josè

  • 17 December 2010 - 09:59

    Sandra En Marc:

    Heej El,

    wat zul je blij zijn om Joep weer te zien!! Geniet er nog van samen!! Fijne Kerst en een goed nieuwjaar daar.

    Tot in 2011!!

    San en Marc

  • 17 December 2010 - 10:01

    Teuntje:

    Hallo Ellen,
    Is het leuk?

    wil je voor mij een steen meenemen uit Argentinie want ik spaar die. Ik heb het Joep al gevraagd maar ik ben bang dat die het vergeet. Veel plezier.
    groetjes,
    Teuntje Aerts

  • 19 December 2010 - 09:07

    Eef:

    Hi Ellen. Wat een mooi leventje moet jij daar hebben! Ik kan niet anders zeggen dan geniet geniet geniet!!! Voor je het weet sta je met je voetjes in de sneeuw en heb je een agenda nodig om je verplichtingen bij te houden. Veel plezier nog samen met Joep en familie. Liefs, Eef

  • 21 December 2010 - 08:48

    Tom & Anneke:

    Veel plezier met Joep en jullie reis! Geniet van de laatste dagen!

  • 26 December 2010 - 09:19

    Niek En Ineke:

    Ha ellen

    Feliz navidad voor joep jou en je familie!
    Sorry dat wij pas zo laat reageren. Het drukke leventje hier gaat gewoon door.
    Wat een fantastische reisverhalen. Mooie stad en lekker eten zo te zien!
    De minst fanatieke schrijvers van campaign wensen jou joep en je familie de meest geweldige en prachtige laatste dagen daar.

    Liefs en tot snel!!

    Niek en ineke

  • 27 December 2010 - 09:38

    Annika:

    Ellebel, geniet van jullie laatste daagjes en tot snel weer in Nederland! Liefs, Joep en An

  • 29 December 2010 - 10:55

    Carla:

    Hoi Ellen,
    Ben je bijna terug en dan stuur ik ook eens een berichtje! Ha, ha..... Je kaart hangt hier (PsyQ) op kantoor. Leuk hoor zo'n vrolijke kaart! Hier ligt heel veel sneeuw en is het spekglad!
    Ik zie dat bij jou de zon schijnt. Boehoe... zullen we ruilen?
    Ik wens je nog heel fijne laatste dagen daar (je blijft er toch niet wonen hè?!) & tot ziens!
    Groetjes, Carla

  • 30 December 2010 - 08:31

    Elona:

    Hey Ellen,

    nog maar een week en dan kom je alweer terug naar NL! Hoe was het bezoek van Joep? En van je ouders? Of zijn ze er nog? Nou, lekker van genieten en dan zie ik je snel weer. Fijne jaarwisseling!

    Liefs xxx Elona

  • 30 December 2010 - 08:36

    MArije:

    HEee Ellen!
    Heb je genoten je laatste dagen met je familie en je vriendje? Wens je alvast een goede terug reis en WELKOM THUIS!!! and offcourse...a HAPPY NEW YEAR!! tot in nl!
    xmarije

  • 01 Januari 2011 - 12:58

    Reen:

    hoi ellen alles goed de beste wensen voor 2011,aanjoep en jeouders zal wel effe tegenvallen als je terug bent see you weer bij BH

  • 02 Januari 2011 - 17:05

    Janice:

    Time really flies!! Ik wens je een hele goede, veilige terugreis en dan... tot snel! Ik kijk uit naar je verhalen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Ellen @ Buenos Aires

Recente Reisverslagen:

08 December 2010

Hoognodige update

23 November 2010

Weekendje @ Mendoza

16 November 2010

Allerlei belevenissen

02 November 2010

Eten in Argentinie

28 Oktober 2010

De 3e week alweer!
Ellen

Hallo allemaal, Op 9 oktober is het zover, ik vertrek voor 3 maandjes naar Argentinie! Aangezien ik van verschillende mensen de vraag kreeg of ik een blog zou bijhouden tijdens mijn reis & verblijf in Argentinie... Hier issie dan!! Ik zal proberen regelmatig een update te schrijven van alle dingen die ik beleef & doe!! xx Ellen

Actief sinds 08 Sept. 2010
Verslag gelezen: 3799
Totaal aantal bezoekers 19913

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2010 - 04 Januari 2011

Ellen @ Buenos Aires

Landen bezocht: