Eerste spaanse les gehad @ Vamos Spanish Academy - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Ellen Koning - WaarBenJij.nu Eerste spaanse les gehad @ Vamos Spanish Academy - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Ellen Koning - WaarBenJij.nu

Eerste spaanse les gehad @ Vamos Spanish Academy

Door: ellenkoning

Blijf op de hoogte en volg Ellen

12 Oktober 2010 | Argentinië, Buenos Aires

Gisteren was een feestdag in Argentinie, genaamd Dia del razia, wat de beste vertaling kent in het Engels; 'Day of the races'. Eigenlijk ben ik de hele dag op de been geweest. Vanuit Palermo (waar ik woon) ben ik te voet naar Recoleta gegaan. Eerst naar Cementario de Recoleta, de historische begraafplaats waar zich de laatste rustplaats bevindt van Evita Perron (ofwel Eva Duarte). Eigenlijk moet je het je voorstellen als een ommuurd stadje/dorpje met allemaal graftombes. Boven de grond zie je marmeren/stenen/... 'huisjes' van gemiddeld zo'n 3,5 meter hoog en 3 meter breed. Je kunt vaak naar binnen kijken en ziet dan een trapje naar beneden lopen, waar de lichamen van hele families liggen... Erg indrukwekkend!
Daarna heb ik nog een hele tijd rondgelopen in de buurt van het Cementario, er was daar een markt, een kerk en ik ben ook nog een museum in geweest. Al met al dus een hele hoop indrukken.

Vandaag moest ik vroeg op, aangezien deze week vanwege de vrije dag van gisteren, de spaanse lessen een uurtje eerder beginnen (om zo iedere dag een uurtje van gisteren in te halen). Daarnaast wilde ik vandaag een half uurtje eerder zijn, om even te kunnen acclimatiseren in de school. Er waren een hoop mensen die vandaag voor het eerst waren. Ik ben ingedeeld in een klasje van 5, waarvan er twee al een week les hebben gehad. Een van beiden is een meisje van 27 jaar (geloof ik), die me wel leuk leek, jammer is alleen dat zij met een vriendin hier in Buenos Aires is, dus zij was na de les direct de hort op. De anderen uit mijn klas zijn heel aardig, maar heb ik niet echt een eerste klik mee... Dus even afwachten nog. In het andere beginnersklasje van vandaag zit in ieder geval een meisje uit New Zeeland, die me heel aardig leek. Maar die zag ik niet meer na de les, dus misschien kan ik binnenkort eens iets met haar afspreken.
Omdat ik na de les nietecht iemand had om wat mee te gaan doen, ben ik naar de tangoschool gelopen, die ik al op internet had gevonden. Morgen heb ik mijn eerste les, ben benieuwd!! Daarna ben ik een empanada (deeg gevuld met vlees of iets anders) gegeten op een terrasje. Het valt me op dat je hier makkelijk een gesprekje aan kunt gaan als je in je eentje ergens zit, erg leuk! Vandaag vroeg een oud vrouwtje me om iets, maar ik kon haar helaas niet verstaan. Gisteren heb ik bij het Cementario een tijdje zitten kletsen met een ander oud vrouwtje, wiens vriendin een dochter in Amsterdam heeft wonen, haha!

Verder tref ik morgen waarschijnlijk Marije, een vriendin van Anke (collega van mij), die nu nog een laatste paar daagjes in Buenos Aires is, na een dikke maand rondreizen in Argentinie.
Gezellig!!

Zo, nu eerst maar eens wat boodschapjes doen, zodat ik straks iets te eten heb!

Hasta pronto!

xx El

Ps: ohja, ik kwam net tot de ontdekking dat ik ben vergeten mijn usb-kabeltje van de camera mee te nemen... Voorlopig dus nog even geen foto's online. Denk wel dat ik een kabeltje ga kopen!!

  • 13 Oktober 2010 - 07:58

    Laura Muijsers:

    Heey El !!!!
    Ben blij te lezen dat je veilig en wel in Argentinie bent aangekomen ! Hopelijk heb je snel wat meer contact met de mensen van je school, maar ik geloof dat dit best wel in orde komt ! Wat gaaf zeg, dat je morgen al je eerste tangoles hebt ! Ben benieuwd ! Met ons en je petekind ook alles prima, ligt alleen nog steeds in stuit. Ben gisteren bij een magnetiseur geweest die zegt dat hij 8 vd 10 kindjes gedraaid krijgt, effe afwachten dus ! Je hoort van ons, dikke kus Laura

  • 13 Oktober 2010 - 08:52

    Mrtje:

    Ellieieieh!! Goed bezig, Spaanse les & tango!!Heb je veel huiswerk voor Spaans? En hee, als t niet zo lukt met contacten moet je echt gewoon internet op (werkte ook in Zürich :-) ) Komt goed! Heb je nog je adres voor mij?

    Kusserdekus
    buddieieieh

  • 13 Oktober 2010 - 19:08

    José Hoebers:

    Dag Ellen

    we zijn net terug uit spanje,prachtig om zo'n bruiloft daar mee te maken.We hebben er van genoten.Ook daar hebben we leuke oude, kleine vrouwtjes getroffen die met een wandelstok de steile weggetjes op en af gingen. roltoelen of rollaters heb ik daar geen gezien. Onder tussen ben jij nu in Buenos Aires, mooi om te lezen dat je al allerlei activiteiten aan het ondernemen bent, en hopelijk ontmoet je boeiende mensen om samen leuke dingen te ondernemen. Trouwens hoe is je eerste tangoles gewees? Jos is nog steeds druk bezig met allerlei liedjes voor school en carnaval.Samen zijn we allerlei zaken aan het organiseren voor komende zondag dan wordt ons moeder 90 jaar. Ellen van hieruit een dikke kus en tot snel horens. xx jos & josé

  • 13 Oktober 2010 - 19:47

    Eefje Gilissen:

    Hola Ellen!

    Lianne had me je bericht doorgestuurd! Leuk om te lezen hoe je het hebt in Buenos Aires! Ik heb er ook een cursus Spaans gevolgd en vond het echt een geweldige stad! Zou zo weer terug willen!
    Je moet in ieder geval zeker een (paar) keer gaan eten bij La Cabrera, het beste steakrestaurant van Argentinië! Dat zit ook in Palermo! En maandagavond is er altijd Bomba de tiempo, een soort outdoor slagerij van Kampen. Ook super om mee te maken! Ik weet nog wel een paar mensen daar die er waarschijnlijk ook nog steeds heen gaan, dus als je behoefte hebt aan gezelschap kan ik ze wel contacten!
    Succes met je Spaanse- en tangolessen en blijf genieten!

    Groetjes Eefje

  • 14 Oktober 2010 - 07:49

    Joyce:

    Hey Ellen, leuk om al je reisverhalen te lezen hier achter mijn bureautje bij de Riagg.... Klinkt allemaal erg gaaf... Nog even wat contacten opdoen, maar dat gaat jou heel zeker lukken!!
    Heel veel groetjes van Joyce

  • 14 Oktober 2010 - 08:44

    Elona:

    Heeey Ellen!

    leuk om je verhaal te lezen! Is toch grappig dat je zo snel met anderen aan de praat raakt in het buitenland, in NL doe je dat niet zo snel. Je hebt als het goed is je eerste tango-les gehad...spannend! Hoop dat het goed is gegaan. Ik ben al 3 weken niet meer op ballet geweest en ga vanavond ook al niet, want dan ben ik in de Oranjerie met Sef en Leta (en Denis). Ook gezellig, en dan volgende week is het herfstvakantie, dus heb ik straks 5 weken niet gedanst! Maja, na de vakantie weer goed oppakken.
    Nou, succes met je spaanse lessen, je tangolessen en het vinden van "nieuwe vrienden" (lukt je vast en zeker snel!).

    Liefs Elona

  • 14 Oktober 2010 - 08:44

    Elona:

    Ow en inderdaad maar een kabeltje kopen! Ben kei benieuwd naar je leefomgeving!!!

  • 14 Oktober 2010 - 20:01

    San En Marc:

    Ha Ellebel,

    Wat leuk om te kunnen lezen hoe jouw reis verloopt. Knap hoor zo in je eentje in zo'n ver land maar geweldig om mee te maken! Heel veel plezier daar en we keep in touch....
    xxxxx(heb je ook cd -tje met Campaign erop bij je om het vol te houden??)
    San en Marc

  • 14 Oktober 2010 - 23:03

    Hester:

    Lieve Ellen,

    klinkt interessant allemaal! Veel sterkte met wennen en veel plezier!
    xx Hester

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Ellen @ Buenos Aires

Recente Reisverslagen:

08 December 2010

Hoognodige update

23 November 2010

Weekendje @ Mendoza

16 November 2010

Allerlei belevenissen

02 November 2010

Eten in Argentinie

28 Oktober 2010

De 3e week alweer!
Ellen

Hallo allemaal, Op 9 oktober is het zover, ik vertrek voor 3 maandjes naar Argentinie! Aangezien ik van verschillende mensen de vraag kreeg of ik een blog zou bijhouden tijdens mijn reis & verblijf in Argentinie... Hier issie dan!! Ik zal proberen regelmatig een update te schrijven van alle dingen die ik beleef & doe!! xx Ellen

Actief sinds 08 Sept. 2010
Verslag gelezen: 3134
Totaal aantal bezoekers 19894

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2010 - 04 Januari 2011

Ellen @ Buenos Aires

Landen bezocht: